جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۲۱۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵

بازدید مدیران فرهنگی پایتخت از زیرگذر ولیعصر(عج)

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری ، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران و معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دیگر از مدیران شهری از پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) بازدید کردند.
به گزارش شهر، حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه دکتر محمدهادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران،مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداران مناطق 11، 6 و 3 تهران و قلی‌ها مدیرعامل بهره‌برداری شرکت مترو از پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) بازدید کردند.


در این بازدید،سیدمحمدهادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران گفت: جلسه امروز با مسئولان شهری برای مهیا کردن مقدمات بهره‌برداری زیرگذر بود و این زیرگذر با 3800 مترمربع زیربنا تاثیر بسیاری در بحث ترافیکی دارد. با توجه به انتقال جمعیت از سطح خیابان به زیر زمین، تاثیر خوبی در ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در زیرگذر مسائل فرهنگی هم در نظر گرفته می‌شود، هماهنگی‌های لازم در این خصوص امروز انجام شد.


ورودی مترو چهارراه ولیعصر (عج) جمع می‎شود

معاون اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ورودی خط 4 مترو که در حال حاضر در مقابل تئاتر شهر قرار گرفته است، گفت: با توجه به راه‌اندازی زیرگذر سعی می‌کنیم این ورودی جمع شود تا مشکل تئاتر شهر که جلوی دیدش گرفته شده، برطرف شود.

وی ادامه داد: یک LED چهار وجهی قرار است در محوطه نصب شود و برنامه‌های مختلفی که در تئاتر شهر اجرا می‌شود، در آن اکران شود و تابلوهای دیگر که وجود دارد، جمع‌آوری شود. در داخل پارک دانشجو فضایی در گذشته ایجاد شده بود که به نوع کاربری پارک و تئاتر آسیب وارد می‌کرد. بخشی از این فضا جمع‌آوری شده و بقیه آنها نیز جمع‌آوری خواهد شد.


وی افزود: در مذاکرات امروز قرار شد گذر رودکی که بین تئاتر شهر و تالار وحدت قرار دارد، کارهای مطالعاتی آن انجام شود و اگر امکان‌پذیر بود، طی سال‌های آتی این پروژه به اجرا گذاشته شود. قرار است در پیرامون تئاتر شهر احجام و تندیس هایی از مفاخر هنری و یا جشنواره‌های تئاتر شهر ساخته و در محوطه نصب شود.

ایازی با اشاره به موضوع مرمت ساختمان تئاتر شهر، گفت: بحثی در مورد مرمت تئاتر شهر امروز داشتیم. متاسفانه این ساختمان کیفیت لازم از نظر معماری درون ساختمانی ندارد که باید بازنگری در آن صورت گیرد و انشاءالله همکاران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسئله را پیگری می‌کنند.

معاون اجتماعی شهرداری تهران همچنین تاکید کرد که هر چه زودتر نورپردازی ساختمان تئاتر شهر توسط سازمان زیباسازی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که در ماه‌های آتی مسجد ولیعصر در ضلع جنوبی تئاتر شهر به اتمام برسد و ارتباط بین دو مجموعه فرهنگی تئاتر شهر و مسجد بتواند در رونق هر دو مجموعه به یکدیگر کمک کند.

ایازی تاکید کرد: مسجد ولیعصر هم یک طراحی هنری با رویکردهای دینی و مذهبی دارد که امیدواریم با اتمام آن، بخشی از نیازهایی که در چهارراه ولیعصر (عج) وجود دارد، برطرف شود.


بنابراین گزارش،معاون اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به نورپردازی داخل زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج)، گفت: به احتمال قوی این زیرگذر شبانه‌روزی خواهد بود، ولی باید ابتدا این زیرگذر به بهره‌برداری برسد و نتایج آن را مشاهده کنیم. اما به احتمال زیاد با توجه به بسته شدن دسترسی‌ها در سطح خیابان، این زیرگذر به صورت شبانه‌روزی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، روزانه بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت از این زیرگذر رفت و آمد می‌کنند و در نتیجه باید این زیرگذر به صورت شبانه‌روزی فعالیت کند.
خبرهای مرتبط
نظر شما